سهامی عام

 

شرکت سیمان شمال

SHEMAL CEMENT COMPANY

۰۲۱-۸۸۷۳۱۱۰۷

«جهش تولید با مشارکت مردم»

سهامی عام

 

شرکت سیمان شمال

SHEMAL CEMENT COMPANY

شرکت سیمان شمال

خانه / سیمان شمال / اهداف و خط مشی شرکت

اهداف و خط مشی شرکت

   شركت سيمان شمال توليد كننده انواع سيمان (خاکستری، سفید) :  کیفیت فراگیر، سلامتی، ایمنی پرسنل و تجهیزات و حفاظت از محیط زیست را سرلوحه فعالیت­های خود قرار داده است. به منظور جهت­گیری مشترک در سازمان و بهره­وری هرچه بیشتراز توانمندی ها در قالب تصمیمی استراتژیک و راهبردی  اقدام  به طراحی و  استقرار سيستم مديريت يكپارچه( IMS ) مبتني بر استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت ISO9001:2015 سيستم مديريت زيست محيطي ISO14001:2015 و سيستم مديريت ايمني و بهداشت حرفه­اي  ISO45001:2018 نموده است.

         همچنین به منظور استفاده بهینه از منابع ارزشمند انرژی، ضمن پایبندی به الزامات قانونی، اقدام به پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی ISO50001:2018 نموده و در راستاي افزايش رضايت مندي مشتريان اقدام به استقرار سيستم هاي مديريتي رضايت سنجي مشتريان  ISO 10001:2018 & ISO 10002:2018 & ISO 10003:2018 & ISO 10004:2018  و رعایت حقوق و ایجاد اطمينان در مشتري از نظر عملکرد محصول، ايمني و سلامت مصرف كننده اقدام به تطبيق توليد محصولات خود با نيازمندي­هاي دايركتيوهاي نگرش جديد استاندارد اروپايي، جهت دريافت نشان CE می­نماید.

       براي دستيابي به مباني اين استانداردها اصول زير را مد نظر قرار داده است :

  1. شناسايي تمامي ذي نفعان سازمان ؛ تعيين ، پايش و بازنگري الزامات و اطلاعات آنها و  مشارکت با آن­ها .
  2. بالا بردن رضايت مشتري از طريق شناسایي و برآورده­سازي نيازهاي مشتريان و ارتقاء سطح كيفي و تنوع بخشي به محصولات توليدي.
  3. افزايش ميزان دانش و آگاهي و توانمند سازي پرسنل به عنوان با ارزش ترين سرمايه­هاي سازمان از طریق آموزش­های مستمر ، پیاده­سازی مدیریت دانش یا هر وسیله­ای که به این هدف کمک می­کند.
  4. ايجاد بسترهای مناسب جهت افزايش توليد كارخانه ، استفاده بهينه از منابع و افزايش بهره­وري تجهيزات.
  5. ساماندهي، بازنگري و بهبود مستمر فرايندهاي جاري در جهت بهبود عملكرد و كاهش هزينه­هاي سازمان.
  6. تقويت زير­ساخت­هاي سازمان با استفاده از خدمات فني مهندسي نيروهاي داخلي و امكانات خارج از سازمان.
  7. فراهم آوری شرایط کاری ایمن و سالم به منظوركاهش بيماري­هاي شغلي و نيز تبعيت از قوانين و مقررات ايمني و بهداشت حرفه­اي مرتبط و همچنین جلوگيري از وقوع آسيب دیدگی پرسنل.
  8. حذف خطرات و کاهش ریسک های  ايمني و بهداشت حرفه اي، با بهره گیری از مشورت و مشارکت کارکنان و نمایندگان آن ها.
  9. حفاظت از محيط زيست، كنترل و كاهش آلاينده­هاي زيست محيطي، بهينه سازي مصرف مواد، انرژي و سایر منابع مرتبط و پيروي از قوانين و مقررات زيست محيطي.
  10. افزايش سهم و دامنه فروش محصولات شركت در بازارهاي جهاني از طريق افزايش شهرت و اعتبار سازمان.
  11. كنترل شرايط فرآيند هاي اصلي، پشتيباني و مديريتي با توجه به كليه الزامات قانوني و سایر الزامات.
  12. بهبود مداوم عملكرد انرژي با تامين اطلاعات و منابع ضروري و بكارگيري و خريد مواد، تجهيزات و خدمات بهينه از نظر انرژي و رعايت الزامات قانوني در رابطه با بهره برداري ، مصرف و عملكرد انرژي
  13. جلب مشاركت كاركنان جهت شناسایی و ارزیابی ریسک­ها و فرصت­های سازمان به منظور برنامه­ریزی و اقدام كنترلي درراستاي کاهش اثر ریسک­ها و بهره­برداری از فرصت­های پیش رو و اقدامات اصلاحي.
  14. حصول اطمينان از دسترسي آسان و مناسب مشتريان و ساير ذينفعان  به فرآيندهاي ارتباط با مشتريان
  15. برقراري ارتباط موثر، قضاوت منصفانه و پرهيز از جانبداري در برخورد با مشتريان
  16. عمل به تعهدات شناسه رفتاري سازمان و تلاش در جهت افزايش رضايت مشتريان
  17. رسيدگي به شكايات مشتريان به صورت داخلي و در موارد مرتفع نشدن و درخواست مشتري، از طريق مراجع حل اختلاف برون سازماني.

مديريت شركت سيمان شمال ضمن بازنگري دوره­اي اين خط­مشي و نيز تعهد به بهبود مستمر با استفاده از چرخه PDCA ، اثر بخشي و برآورده كردن الزامات مربوطه، اين خط مشي را چهار چوبي براي تعيين و بازنگري اهداف قرار داده است. بدين منظور اين خط مشي در دسترس تمامي كاركنان، تامين كنندگان و ذينفعان قرار گرفته و انتظار مي­رود با همت و مشاركت پرسنل و ذینفعان تحقق اين امر ميسر گردد .

 



روابط عمومی شرکت سیمان شمال