سهامی عام

 

شرکت سیمان شمال

SHEMAL CEMENT COMPANY

۰۲۱-۸۸۷۳۱۱۰۷

«جهش تولید با مشارکت مردم»

سهامی عام

 

شرکت سیمان شمال

SHEMAL CEMENT COMPANY

اخبار شرکت سیمان شمال

خانه / اخبار / تدوین سند نظام جامع مدیریت زیست محیطی شرکت سیمان شمال

تدوین سند نظام جامع مدیریت زیست محیطی شرکت سیمان شمال

اولین نشست تخصصی رویکرد جدید زیست محیطی شرکت سیمان شمال با حضور مدیر عامل، مشاور ، کلیه مدیران و روسای واحدهای مختلف در روز دوشنبه ( ۱۴۰۱/۰۹/۲۸) با موضوع رویکرد زیست محیطی شرکت سیمان شمال در قالب ESOW در سالن همایش‌های این شرکت برگزار گردید.

در ابتدا محمد حسن پیراسته مشاور مسائل زیست محیطی مدیریت عامل ،با تاکید بر اینکه امروزه  توجه به مسائل زیست محیطی بیانگر تشخص و اعتبار جهانی کارکنان، روسا و مدیران ارشد هر مجموعه‌ای است گفت: اتفاقی که امروزه برای کشورهای دنیا به ویژه کشورهای جهان سوم در مسئله محیط زیست رخ داده حاصل برآیند دوعامل عمده و اساسی است که متاسفانه گاها همچنان شاهد تداوم و استمرار آن می باشیم.

پیراسته افزود: این دوعامل اساسی شامل پیامدهای اجتناب‌ناپذیر تمدن توسعه صنعتی زندگی شهری و پیشرفت توسعه و عمران بدون لحاظ اندیکاتورهای محیط زیستی و عامل دوم بی اعتنایی، بی مسولیتی و عدم تمایل مدیران ارشد به این امراساسی که مهم ترین آنها مدیران ارشد واحد صنعتی و تولیدی بزرگ می باشد.

مشاور مسائل زیست محیطی مدیر عامل در ادامه بیان کرد: غفلتی که کشورهای در حال توسعه و یا فقیر در زمینه محیط زیست اعمال کرده‌اند برآیند خسران باری را بر جوامع تحمیل و وضعیت غم‌انگیزی را رقم زده‌اند به گونه ‌ای که در آینده نه‌چندان دور به طور جدی مدیون نسل آینده  در این راستا خواهیم بود.

 پیراسته گفت: در کشور ما از ۱۸۷ رودخانه فعال هیچکدام پاک نیستند همچنین در حال حاضر در کلان شهرهای ایران یک شهر پاک وجود ندارد.

محمدحسن پیراسته تاکید کرد: هرمجموعه صنعتی مکلف است در حد توان خود و در راستای تحقق اهداف اقتصادی  نسبت به ایفای نقش مسئولیت‌های اخلاقی و اجتماعی در حوزه محیط زیست بپردازد، چرا که در صورت عدم رعایت مسائل زیست محیطی، زیان‌های عمیقی بر زیست بوم های منطقه  متحمل می‌شوند.

پیراسته در ادامه افزود: پس از اعلام رویکرد جدی مدیریت عامل شرکت ضروریت داشت که من ضمن بازدید از سایت و بخش‌های مختلف کارخانه و ملاحظه وضعیت موجود و در تطبیق با شرایط ایده آل و حرکت بسوی احراز جایگاه صنعت سبز و برگزیده برنامه ی کامل که تمامی جنبه های محیط زیستی را در برگیرد فراهم آید که در نهایت به تدوین سند راهبردی نظام جامع رویکرد جدید زیست محیطی در قالب ESOW(Environmental scope of work) منجر شد که شامل ۳۰ بند بوده و  به طور کامل مسائل زیست محیطی کارخانه سیمان شمال را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد.

در انتها پیراسته یادآور شد: امیدواریم با همدلی و همراهی مدیریت عامل مجتمع سیمان شمال و تمامی کارکنان و دست‌اندرکاران این مجموعه و همکاران محیط زیست استان و شهرستان در آینده نزدیک شاهد تجلی تمامی موارد این سند راهبردی باشیم.

در ادامه این جلسه حسین فاتح ، مدیرعامل جدید شرکت سیمان شمال ضمن تشکر از سخنان و راهنمایی‌های پیراسته گفت: ما در زمینه محیط زیست با مشکل  اساسی و جدی مواجه هستیم ، آن مشکل نیز این است که اکثر مدیران کارخانه‌های صنعتی نگرش جامعی به این مساله بسیار مهم ندارند و بخش قابل توجهی از این تغییر نگرش و دیدگاه تنها و تنها با آموزش و فرهنگ سازی قابل جبران و انجام می باشد.

فاتح افزود: متاسفانه امروزه شاهدیم که مدیران مجموعه‌ها تنها برای جلوگیری از جریمه‌های مالی مایل به پرداخت هزینه در زمینه زیست محیطی هستند، و این در حالیست که حفظ محیط زیست می بایست به عنوان یک تکلیف اخلاقی، اجتماعی و قانونی سرلوحه استراتژی های مدیران ارشد باشد.

ان‌شاالله در آینده شاهد تحول جدی در این زمینه باشیم و مسائل را به صورت اصولی و بنیادی حل و ریشه کن کنیم .

در ادامه این جلسه شایان‌کیا مدیر محیط زیست شرکت سیمان شمال به بیان گزارش و تدابیر اتخاذ  شده در این زمینه مهم پرداخت و تاکید کرد: درصدد آن هستیم با بگارگیری مشاوران و افراد صاحب نظر در تسهیل تدوین و اجرای سند راهبردی ارائه  شده در شرکت سیمان شمال در آینده نه‌چندان دور جامه عمل بپوشانیم و نمونه ای موفق از مدیریت زیست محیطی مسولانه در شهرستان را عملیاتی نماییم.

گفتنی‌است در پایان جلسه مقرر گردید نشست های کمیته تخصصی مسولیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست به‌صورت مستمردر تاریخ‌های اعلام شده برگزار گردد.

روابط عمومی شرکت سیمان شمال

لطفا نظر خود را در مورد این خبر بنویسید