سهامی عام

 

شرکت سیمان شمال

SHEMAL CEMENT COMPANY

۰۲۱-۸۸۷۳۱۱۰۷

«جهش تولید با مشارکت مردم»

سهامی عام

 

شرکت سیمان شمال

SHEMAL CEMENT COMPANY

اخبار شرکت سیمان شمال

خانه / اخبار / مراسم گرامیداشت روز کارگر در شرکت سیمان شمال

مراسم گرامیداشت روز کارگر در شرکت سیمان شمال

مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور دکتر حسین فاتح مدیرعامل شرکت سیمان شمال، جمعی از مدیران،روسا و کارگران‌ این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان شمال، مراسم روز کارگر و تقدیر و تشکر از کارگران زحمتکش این شرکت با حضور دکتر حسین فاتح مدیرعامل شرکت سیمان شمال، جمعی از مدیران،روسا و کارگران‌ این شرکت در سالن آمفی تئاتر کارخانه سیمان شمال برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسین فاتح مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سیمان شمال با اشاره به گرامیداشت روز کارگر گفت : لازم می دانم روز بزرگ کارگر را به همه شما حاضرین در جلسه به ویژه کارگران زحمتکش و دلسوز شرکت سیمان شمال تبریک و تهنیت عرض کنم.همچنین تبریک دیگری را خدمت اعضای محترم شورای کار شرکت داشته به واسطه این که روز گذشته روز شوراها بود داشته باشم و این دوستان هم علاوه بر اینکه ویژگی کارگر بودن را دارند به عنوان اعضای شورا، بازوی هیئت مدیره بوده و خدماتی را مازاد بر وظایف خود انجام می دهند.

مدیر عامل شرکت سیمان شمال با اشاره به اهمیت روز کارگر گفت: در ارتباط با روز کارگر فکر می کنم مهمترین ویژگی کارگران کشور عزیزمان ایران و به طور کلی کارگران در جهان را که می توانیم به لحاظ اقتصادی تعریف کنیم؛ موضوع تولید است. کارگران پیش‌قراولان، کلیدی ترین و بنیادی ترین عامل در تولید هستند. تصور کنید در کارخانه سیمان شمال یا هر بنگاه اقتصادی دیگر چنین افرادی را به عنوان کارگر نداشتیم.در این صورت تولید تعطیل خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری رشد تولید بر سال جاری گفت: شاید بی سبب نیست که در کشور ما هم در سال‌های اخیر شعار سال موضوع تولید بوده و امسال هم رشد تولید شعار سال است و حقیقتاً به لحاظ علمی و عملی هم این موضوع موضوع درستی است. یعنی تمرکز بر تولید و رشد تولید و ابزارهای مرتبط با تولید کلید حل مسائل اقتصادی در هر مکتبی است. در نتیجه شما به عنوان پیش قراولان و پرچمداران امر تولید هستید.

شما کارگران عزیز نقش کلیدی در اقتصاد کشورمان دارید و از این بابت باید به خودتان افتخار کنید و ما هم به شما افتخار می‌کنیم که نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور و بهبود وضعیت کشور از سوی هر در یک از شما وجود دارد و ما امروز مفتخریم که در خدمت شما هستیم.

دکتر فاتح با طرح این سوال که کسی که پیش‌قراول تولید است جایگاهش در اقتصاد و در معیشت کجاست گفت: باید بپرسیم این فرد معیشت خود را چگونه می گذراند این از مواردی است که به نظر می رسد متوجه من و امثال من است. ما باید به فکر کارگر خود باشیم. باید به فکر زحمتکشان این شرکت و این جامعه کارگری باشیم و به دنبال این باشیم تا شرایط مناسبتری را برای وی و خانواده اش فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت سیمان شمال با اشاره به اینکه تلاش شده است در ۷ ماه گذشته حداقل چیزهایی را که در توان داریم برای کارگران خود در نظر بگیریم؛ افزود: علی رغم اینکه بعضاً در نحوه توزیع تسهیلات و مزایا انتقاداتی وجود داشت اما سعی کردیم اقداماتی را انجام دهیم که شرایط کلی برای کارگران‌مان بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت سیمان شمال افزود: در سال جاری هم بر این مسئله تاکید داریم و به دنبال راهکارهایی برای بهبود شرایط کارگران هستیم تا بتوانیم پس از اخذ مجوز از هیئت مدیره محترم شرکت و سهامداران عمده، شرایطی را در حد بضاعت و توانمان برای کارگران خود فراهم کنیم تا حداقل کارگران عزیزمان بدانند که به فکرشان هستیم و در این مسیر تلاش خود را خواهیم داشت.

دکتر فاتح افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم موضوع سلامت، بهداشت و ایمنی کارگران است. تلاش می کنیم امسال یک قرارداد بیمه تکمیلی بسیار مناسب برای پرسنل خود در نظر بگیریم که بحث های بهداشت، درمان و سلامت همکاران عزیزمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هزینه های حوزه درمان و سلامت بسیار بالا رفته است؛ گفت: این افزایش هزینه‌ها کار درمان و سلامت را سخت نموده است اما سعی می کنیم با اجرای بیمه تکمیلی بتوانیم بخشی از این مسئله را جبران کنیم.

مدیر عامل شرکت سیمان شمال گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث ایمنی و بهداشت در محیط کار است که اقدامات جدی در چند ماه اخیر صورت گرفت و در دستور کار قرار داده ایم تا در محیط کار هیچ یک از همکارانمان آسیبی نبیند و اگر آسیبی هم به وجود آمد محدود، جزئی و قابل جبران باشد. حوزه HSE را فعال کردیم و این روند ادامه خواهد داشت و تقویت خواهد شد.شعار ما این خواهد بود که بهترین کارخانه سیمان در حوزه ایمنی و HSE باشیم و اقداماتی را هم شروع کردیم که این اقدامات را به کمک شما تکمیل خواهیم کرد.

دکتر فاتح خطاب به کارگران و پرسنل شرکت سیمان شمال گفت: تقاضا و خواهشی که از همه عزیزان دارم این است که این موضوع برای شماست‌ همان طور که مزایای نقدی و غیرنقدی برای شماست و به معیشت شما کمک می کند موضوع ایمنی و سلامت هم موضوع جان شماست و از مزایای نقدی، غیر نقدی و افزایش حقوق و این دست مسائل هم مهمتر است.شما باید با سلامت کار کنید تا پس از آن این موارد موضوعیت پیدا کند. اگر سلامتی وجود نداشته باشد قسمتهای دیگر اصلاً موضوعیت نخواهند داشت.

مدیر عامل شرکت سیمان شمال خاطر نشان کرد: موضوع HSE برای شرکت اگرچه هزینه دارد اما برای سلامت و ایمنی کارگران امری حیاتی است. از همه مدیران، کارگران و کارشناسان، روسا و سرپرستان خواهش می کنم در موارد HSE نهایت همکاری را داشته باشند و به این مسأله نه برای من بلکه برای خودتان که به وضوح برای سلامتی و جان خودتان است؛ توجه جدی و این موارد را رعایت کنند. هم شورای کار در حال پیگیری این موارد هستند و هم قطعا خود ما این موارد را پیگیری می‌کنیم تا ان شاالله شرایط را به تدریج بهبود ببخشیم و بهتر کنیم و این مسئله حداقل برای من به عنوان موضوعی بسیار مهم در دست پیگیری است.

وی با اشاره به سیاستهای شرکت در امر تولید گفت: در امر تولید این نگاه در تمامی بخش های مدیریتی و فنی وجود دارد که به افزایش تولید منجر شود. امسال اگر سالی با شعار رشد تولید تعریف شده است؛ ما هم باید بتوانیم اقداماتی را برای رشد تولید داشته باشیم. پروژه خط یک سیمان شمال که پروژه تولید سیمان سفید است به طور جدی در دست برنامه‌ریزی است تا اگر بتوانیم آن را راه اندازی کنیم.

دکتر فاتح با اشاره به لزوم راه اندازی خط دو شرکت گفت: در ارتباط با خط دو هم که چند سال است مانند خط ۱ غیر فعال است مطالعاتی صورت گرفته است؛ برنامه ریزی هایی داشته ایم تا بتوانیم خط دو را هم فعال کنیم. برآورد اولیه داشتیم که حدوداً ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط ۲ مورد نیاز است. ما نیازمند سرمایه گذاری هستیم تا از خط ۲ سیمان، سیمان خاکستری بگیریم و در حال تهیه مقدمات لازم برای آن هستیم تا اگر سرمایه گذار محترم و سهامدار عمده ما موافقت کند این اقدام را هم انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت سیمان شمال تاکید کرد: ما در ارتباط با افزایش تولید برنامه هایی را در دستور کار داریم که در نهایت زحمت و بار پیاده سازی آن بر دوش شما عزیزان است و به همین خاطر ما از شما خواهش می کنیم که در این مسیر به ما کمک کنید تا بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم. لازم به ذکر است در پایان این برنامه، مراسم تقدیر و تشکر از کارگران نمونه شرکت سیمان شمال صورت گرفت.

روابط عمومی شرکت سیمان شمال

لطفا نظر خود را در مورد این خبر بنویسید